6 Ocak 2009 Salı

Kitap '08

Kitap açısından dolu bir yıl geçirdim bu sene. Ömrümdeki yıllık kitap okuma rekorunu kırdım sanıyorum, bunun yanında daha da önemlisi o alışkanlığı tam olarak yapıştırabildim üstüme. Kitapsız kalmıyorum hiç. En dolu geçen günümün tuvallette geçen dakikaları kitap okuyarak geçiyor en azından. Övündüğüm bir durum sıçarken okumak açıkçası.

Gel gelelim okuduklarıma...
Bilim-kurgu açısından sağlam yapıtlara giriştim; Rama serisini bitirdim. Popüler olan ütopyaların çoğunu okudum; feyz aldım. Aralara sıkıştırdığım nadir Türk yazarlar da vardı. İhsan Oktay Anar'ı ve Hakan Bıçakçı'yı keşfettim, takip listeme aldım onları...

Aslında yazıyı böyle boş laflarla entellik yapmak için yazmamıştım, sadece müzik listesi yaptığım gibi 2008'e dair bir de kitap listesini buraya yapıştırmak istemiştim; maksat vitrin hazırlamak falan değil yani. Blog olayına kişisel olarak baktığım için, kişisel defterimde de bu tip istatistiksel listelere mutlaka yer vereceğimden dolayı burdalar.

Olur da kendisini birçok açıdan bana benzeten bir blog gezgincisi düşerse buraya, belki listemdeki kitaplardan birini gözüne kıstırır. Böyle gizli bir amacı da olmuş olsun madem bu listenin...

Aynı şekilde kitap açısından gezindiğim semalarda takılan başkalarıyla rastlaşırsam bu yazı aracılığıyla, onların da kitap tavsiyeleri olacaktır. Bekliyorum hani :)
  • - Çizgilerle Nazım Hikmet (savaş dinçel - müjdat gezen)
  • - Candide ya da iyimserlik (voltaire)
  • - Yeni Atlantis (francis bacon)
  • - Persepolis (marjane satrapi)
  • - Denemeler (montaigne)
  • - 1984 (george orwell)
  • - Cesur Yeni Dünya (aldous huxley)
  • - OlasılıkSız (adam fawer)
  • - Martin Eden (jack london)
  • - Rama'yla Buluşma (arthur c clarke)
  • - Apartman Boşluğu (hakan bıçakçı)
  • - Rama II (arthur c clarke)
  • - Mülksüzler (ursula k le guin)
  • - Pembe Otobüs (mehmet anıl)
  • - Rama Bahçesi (arthur c clarke)
  • - Maus (art spiegelman)
  • - Rama'nın Sırrı (arthur c clarke)
  • - Görme Kılavuzu (hasip akgül)
  • - Puslu Kıtalar Atlası (ihsan oktay anar)
  • - Kitab-ül Hiyel (ihsan oktay anar)
  • - Uzun Yaşamın Sırrı (aydın boysan)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

1984 ve martin eden!

oh yeah!!!!
:) az okumuşsun bence. ben her sene daha da fazlasını bi çırpıda okuyorum. ayrıca zar adam berbat bi kitap.

Yavuz Karaburun dedi ki...

Önceki yaşamıma göre çok zaten sadece :)

Zar Adam'ı okumaya çok isteyerek başladım, ilk 200 sayfa sıkıcı geçti vitesi iyice düşürdüm yavaş yavaş okuyorum işte belki güzelleşir diye...

Adsız dedi ki...

yok ya 300deyim hala berbat. okumayı bırakıcam gibi ama emeğe saygımdan bırakmıyorum :)

hit