2 Temmuz 2008 Çarşamba

Şişenin dibini bırakmak.


Müsriflik midir bilmiyorum. İçemiyorum resmen sonunda kalan bir parmak kısmı. Çoğunlukla kalıyor. Dikkat de etmiyorum aslında sonu kalmasın diye ama...

Demin fark ettim, son iki gündür içtiğim coca cola zero 1 litre pet şişeleri bilgisayarımın etrafında birikmiş ve de her iki şişenin de dibinde ufak bir miktarda kola var.

Düşündüm de aynı olay 0.5'lik bira kutuları için de söz konusu çoğunlukla. En azından ilk 2 kutu/şişede böyle oluyor.

Bilimsel açıdan nedeninin düşündüm bu olayın hiç işim yokmuş gibi. Aklıma şunlar geldi:
- Dipteki mevzu bahis içeceğin son kısmına gelene kadar sözü geçen içecek havayla etkileşime fazla girmiş oluyor ve tadından kaybediyor.
- Dipteki mevzu bahis içecek bulunduğu kabın iç yüzeyiyle daha fazla ilişkide olduğu için tadı aşınıyor, bozuluyor.
- Mevzu bahis içeceğin dibine gelene kadar içmekten sıkılıyorum ve son 10 mililitreyi içemiyorum. Kapasitem sadece 990 mililitre olabilir.
- Mevzu bahis içecekten bardağa bir kaç kez doldurduktan sonra son 10 mililitre kalıyor çünkü bardak toplam 227,5 mililitre alıyor. Böylece dört bardak sonucunda şişede 10 mililitre kalıyor.

Bu yazıyı okuyan bir insan evladının aklına gelecek mevzu bahis sorunun cevabı; evet sıkıldım.

Böyle de saçmalarım.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de biranın dibini içemem kardeşim, bana çekmişin bilimsel açıklaması bu :)

Yavuz Karaburun dedi ki...

Hm demek genetik kalıtımmış, mühendis hanım diyorsa doğrudur..

Blogun ilk yorumu da ablamdan gelmiş oldu, teşekkür ettim :)

Adsız dedi ki...

Benimde pizzanın sert yerlerini yememe takıntım vardı bi aralar, geçti ama güzelmiş yiyorum şuan.Güzel yazı olmuş ama gülerek okudum:D

Yavuz Karaburun dedi ki...

benim de pizzanın sert yerlerini yemeyen arkadaşların bıraktığı sert yerleri yeme gibi bir alışkanlığım var. doyurucu oluyor, normal menüyle doymayan insanlar için pizzanın sert yerlerini yiyemeyen arkadaşlar birebir!

Teşekkür ederim Fuat'cım, gene bekleriz x)

JOHN AKSEL LOCHNER dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

hit