9 Temmuz 2009 Perşembe

"öss'de soru katsayıları arttı"

Haberi demin NTV'den izledim.

ÖSS'de soru katsayıları artmışmış. Akabinde sıkça barajı aşmanın kolaylaştığından falan bahsetti haber.

Bense direkt şunu düşündüm: bu sene puanların düşmesi bekleniyordu. Kaç puan düşecek bilemesek de etrafta 5'ten 15'e kadar düşecek diye atan tutan bilirkişileri görebiliriz.

Şimdi katsayılar artınca -sıralamadır bize olan etkisidir falan değişmese de- puan falan düşmeyecek.

Sonuçta geçen yıllara göre oluşacak -benim tabirimle- "puan deflasyonu" önlenmiş oldu.

İnsanların barajı geçmesinin kolaylaştırılmasının yanında sezdiğim amaçsa şu;

Böylece kimse çıkıp "aha bak gerçekten zordu ki puan düştü" diyemeyecek. Ve öss'nin dengesizliği eleştrilemeyecek(?)

ÖSYM benim bu düşündüğüm gereksiz iş için mi yaptı bunu bilmiyorum.

Eğer öyleyse, puanların hakikaten düşeceği ile ilgili umutlanabiliriz. Bu da "acaba bizde mi sorun var her sene sınava girenler böyle hissediyor da puanlar çok kıpırdamıyor mu" endişesinden bizi kurtarır. Tabii bu bir teori olduğuna göre ve de bir hafta sonra puanların açıklanacağını düşünürsek kendimizi bunlarla oyalamamıza hiç gerek kalmayacak heheh


Hayırlısı.

Hiç yorum yok:

hit