29 Temmuz 2009 Çarşamba

kokoreç

Bazı ilginç şeyler duydum bu enfes yiyecek hakkında onları paylaşayım dedim. Doğru olmayıp birer şehir efsanesi olabilirler, ama doğru da olabilirler. Neticede ilginçler.

Efendim, bu kokoreçin bir kokusu vardır ya hani. Böyle 200 metre çapındaki kokoreç yemeye potansiyeli olan insanları feci bir şekilde uyandırır, gel beni ye der buram buram kokarak.

İşte aslında o koku kokoreçin kokusu değil, bizzat bir kimyasalın kokusuymuş. Ufak bir ihtimalle bok kokusunu önlemek için ortaya böyle bir fikir atmış olabilir ilk kokoreççiler. Neticede müşteriyi 3'e 5'e katladığı bir gerçek. Bok kokusunu bir kenara bırakıp, pazarlama taktiği deyip geçebiliriz pekâla.

İkincisine gelince, kokoreç neyle yenir?
-Kekikle!
Kekik kokoreçin lezzetini artıran müthiş bir baharattır, kimsenin itirazı olmaz sanırım.

Peki kekik ne renk?
-Sarı/k.rengi.
Yani?
-Aa bok rengi

Burdan da kekik'in kokoreç üzerinde kalan hayvan pisliklerini kamuflaj yapmak için kokoreçe ekildiğini düşünebiliriz ilk kokoreççiler gibi sanırım.

Ben tüm bunlara rağmen paramla bok yemeye devam edeceğim tabi. Gözden ırak gönülden ırak misali bok görmedikçe yerim kısacası.

Afiyet olsun :D

1 yorum:

Adsız dedi ki...

iğrençsin bro :D afiyet olsun yazmış bi de ya :D

hit