29 Ağustos 2008 Cuma

yesnogod.com

İnternette gezinirken böyle ilginç bir siteyle karşılaştım. (siteyi bir forumda görmüş olsam da yapmış olduğum kısa bir araştırmadan sonra haberi türk semalarına yayan ilk sitenin bildirgeç olduğunu çözdüm. Çalıntı içerik olmaması adına bildirgeç linki de vermiş olayım dedim.) Aslında ilginç falan değil, basit, her insanın çevresindeki insanlara boş bulunduğu zamanlarda sorabileceği bir soruyu, Allah'a olan inancı dünya çapında bir ankete çevirmiş site. Girdiğiniz zaman kayıtlı olduğunuz IP'ye göre ülkenizi bulan ve verilen cevapları kıtalara, bölgelere, ülkelere göre detaylı analiz eden sade ve basit bir arayüzle karşılaşıyoruz.
İstatistiklerden oluşan anasayfa da az buçuk meraklı bir insanı bir süre oyalandırabilecek cinsten. Bakalım ülkemizde durum neymiş, şurda nasılmış bunlar inanır mıymış diye kurcala dur, bir süre sonra sitenin dayandığı fikir insanın hoşuna gidiyor.

İnternet, bu tarz sosyolojik araştırmalar için güvenilir bir şekilde kaynak gösterebileceğimiz bir yer olmasa da tüm dünya insanına çok kısa bir sürede ulaşılabilirliği ve topladığı bilgi miktarı yüzünden bu tarz anketler için hem katılmak hem incelemek açısından cezbedici.

Zaten bu yazıyı da dünya çapında Allah'a olan inançtan bahsetmek için yazdığım falan yok. Eğlenceli ve hit alması açısından dahice bir web sitesi yapılmış, ben de paylaşıp bir iki kritik eklemek istedim.

Güzel bir site olmuş vesselam. Yakın gelecekte kırmızı ve büyük puntolarla "Bu site Allahın izniyle kapatılmıştır." yazısı görecek olursak asıl o zaman vay halimize :)

Hiç yorum yok:

hit